3 Şubat 2013 Pazar

SİNEMA GÜNCEM 2- Doğu Sineması ve Aamir Khan :)


 Sinema yazılarıma başlamış bulunuyorum :) Bu serinin ilk yazısını okumak için buraya tıklamanız yeterli :)

:) Aamir Khan! O da kim demeyin onu bilmiyorsanız bence sinemadan bir habersiniz derim :) Nedense hep batı filmlerini, Hollywood'u seven bir kuşağız. Yeni yeni doğuya yöneliş var ,siz de faketmişsinizdir özellikle de kore filmlerine. Beni sorarsanız;lisede bulundugum ortamdan ötürü batıya dönüktü yüzüm ama asla filmleri dikkatimi çok cekmedi izlesemde cok etkileyen olmadı beni..Sonra, zamanla benim bütün hayatım ışığım,pusulam doğu oldu.Başka bir dünya orası;bir kere daha sıcakkanlı ve bize yakın kültürümüze yakın bir bölge. Amacım burda doğu batı diye ayrımcılığı yapmak asla değil, kastettiğim şey sadece kan çekme meselesi , daha yakın hissediyorum,beni daha çok cekiyor kendine :) 

Gençliğin aksine,ben sinemaya olan sevdim ilk doğu filmleriyle başladı.İlk izlediğim hint filmi,facebookta bir arkadaşım bu filmin bir şarkısını paylaşmasıyla  Fanaa'ı keşfettim.Vee ben o filmde birinin gözlerine vuruldum! Aamir Khan! Aşkımız böyle başladı, sonra birçok filmini izledim,

o gözlerinin en iyi kullanan aktör olarak anılıyor. 











                                                                                                      









   Gözlerinde başka bir şey var kesinlikle, tılsımlı oldugunu
düşünüyorum,minik pırıltılar var öyle ki gözleri duygularını yansıttığı vakit o ela gözler saydamlaşıyor ve sizin görebildiğiniz pırıltı iken,hissetiğiniz oyuncunun engin duyguları oluyor..

Gözleri beni çok etkiledi diyorum blog !  :)) 

Utanarak söylüyorum :/ Ben asla bir erkek şu olsun, bu olsun düşünmedim,erkekde karakter ve merhamet enn önemli unsurdur.Merhametini gözleriyle yansıtan bu adamı nasıl beğenmem :))
 bir de müslüman, validesiyle hacca gittiği fotoğrafları gördüm, dindaşım olması ayrı bir mutluluk:)  gözlerindeki pırıltının sebebi budur belki de kimbilir :)) Vee babamla yaşıt!  öyle olmasaydı bulurdum onu zaten müslüman şirin bişey benden 3 cm kısa ama hiç sorun değil:) o may got! 



Ve gelelim Aamir'in filmlerine..




Ben artık daraldım bu hayattan herşeyin canı cehenneme diyorsanız ve sizde üniversitenin bir düdüklü tencere olmadığını düşünüyorsanız izleyin derim! İnanılmaz eğlenceli, umut aşılıyor ve not için değil mesleğinizi sevdiğiniz için okuyun mesajını aldım, sindirdim! O uzun kalıpları,tanımları ezberlemek eğitim değildir asla olmamalıdır! Tam benlik yani! :))




Her Çocuk Özeldir, bu filmi hocalarım çok önermişti faka kısmet olup izleyememiştim. Öğretmen adayı olan, yada mesleğinş icra eden, anne, baba, abla, abi işte her ne olursan ol bunu izle derim! Çünkü alınacak müthiş mesajları var seviyorum böyle umut içerikli,sosyal mesaj veren filmleri. Umutsuzluk, şikayet bu kadar moda olmuşken ilaç gibi geldi ruhuma :) Çok sevdim asla sıkmayan bir film.. Doğru muamele edildiğinde herkes herşeyi başarır.





 Aamir Khan'ın önce bahsettiğim iki filminden oldukça farklı bir film,oldukça sert yani :) Gerilim aksiyon ama yine o ışıltılı gözleiyle aşk yaşayan melek gibi kıza aşık olan bir Aamir Khan izledim. Gerilim, aksiyon filmleri bana göre değil çok etkileniyorum tarzım değil ama bu film sadece aksiyondan ibaret olmadıgında cekilebilir benim açımdan :)




Aamir Khan'ın filmlerinde önce karakterle duygusal bir içerikle sunulur ardından toplumsam mesajını yapıştırır! Bu filmde kadınların gördüğü şiddeti eleştirmişti bana göre.  Özellikle reklamcı kızın hastanede Ghanijiye konuşmasına bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız.. 
'' Sizin gibi vahşiler yüzünden kızlar evinden çıkamaz oldu.Kızların hangi erkek kısmından korkması gerekiyor?kızlar hangi erkeğe güvenecek?dincilerden  mı? doktorlardan mı?.'' diye devam eden bir yakarış toplumu nasıl da özetlemiş.. Oradaki kız zaten tam bir melek, fedakar yardımsever.. Ve şunu anladım vahşi bir insanın içini kaplayan hayal kırıklıkları onu ne hale getiriyor. Çok etkilendim bu filmden de..


İlk defa sinema üzerine yazdım, klasik tanıtımlardan öte bana ne düşündürdü onu vurgulamak istedim ve Holywooddan başka bir dünya da var bunu hatırlatmak istedim nacizane :) Görüldüğü gibi güncel filmlerede gidiyorum ama malesef sinema salonlarında yerli ve holywooddan baska gösterimler olmadıgından  evde izliyorum bu filmlerimi. Çok isterdim bir Arap, İran, Hint filmlerini sinemaa salonunda izlemeyi umarım bir gün gercekleşir :) 

14 yorum:

Adsız dedi ki...

öhöm öhöm ;) Ah bu adam öldürüyor beni.Kesinlikle Bolwood daha güzel.Son isteğe de kocaman inşallah.Hindistan hayallerimi süslüyor:)
sevgiler

Nil'in Melikesi dedi ki...

İZMİR:?

BÜŞRA: sevilmez mi hiç? :) beraber gidelim tatlım ama cok uzun kalmayalım malum nekadar büyülü de gelse sanki çok pis gibi sokaklar falan.. olsun görmek gerek yinede :)

LeVaMi dedi ki...

khan ailesi super:) Aamir khan'i izlememistim hic izlicem bu filmleri thanks tavsiyeler icin ;)

Nil'in Melikesi dedi ki...

levami: izlemeslisin bencee de :) cok güzel pişman olacagını sanmıyorum cok orjinal ve kuvvetli mesajları var :) yani kuru kuru aşk hikayeleri degil, böyle olması beni amir khan ve hint filmlerine hayran ediyor :)

LeVaMi dedi ki...

Ya bu aamir khan'in karisi nedir yaa:))) 3 idiots ve every child is special seyrettim ve su an bagimli oldum diyebilirim :))) tum filmlerini izlicem;) asik oldum yaaa ama yasli :DDD

Adsız dedi ki...

(konya/y:25/erkek)
şu yazıyı dindar bir erkek bloglasa nasıl olurdu acaba, tabi bir bayan üzerinden?? Mesela X sanatçısına aşık olduğundan, muhteşem gözleri olduğundan falan bahsetse, boy boy fotoğraflarını koysa, hatta bir tanede ahlaksız fotoğrafını koysa (erkeklerde göbek deliği ile diz kapağı arası namahrem bakınız;son fotoğraf) nasıl tepki alırdı çok merak ettim, birden aklıma geldi işte.

la kıskandığımdan değil, bende bir solukta izledim tüm filmlerini, çok severim amiri de hani bu yazı sana çok gitmemiş gibi vs. vs.
all is well

Nil'in Melikesi dedi ki...

adsız, konya y25 erkek: bana neyi yakıştıramadınız?sevineyi mi üzüleyim mi bilemedim ..beni tanıyor musunuz? :) hayır! bu ne önyargıdır böyle Allahuekber! Aşk demişssiniz ne aşkı? aşk kelimesi geciyor mu? keske daha dikkatli ve yargılamadan okusanız.. gözler demişsiniz herkesin aleni bir şekilde rahat davrandıgı cekinmeden yüz göz oldugu şu devirde bana yapmıs oldugunuz bu karalamayı kabul etmem mümkün değil.Benim beahsettiğim gözlerin güzelliği şemali degil duygularıyla bunu tılsımlı bir şekilde anlatmasından bahsettim ki siz hadise uymaya çalışan ve zaruri olmadıkca bir erkekle gözgöze gelmekten haya eden birini böyle yargılamaya hakkınız yok!Şimdi anladınız mı beni tanıyormusunuz diye sormamın sebebini.. Namahrem fotoğraf demişsiniz de ben de siz deyince farkettim adamın göbegine bakma terbiyem alışkanlllığım yok bayım, yanlış adrestesiniz,haramı helali bilen biriyim ve o gözle bakmak bir mümine yakışmaz heleki baktın o fotoğrafı buraya koydun diye kötü zanda bulunmak hiç yakışmaz..Merak ettim hayatınızı sokağa da cıkmazsınız siz, tv de izlemezsini nede olsa erkekden cok kadın bedeni teşhir ediliyor.. Malesef şeriat üzere yasamıyoruz ve bu görüntülere maruz olcaksınız ben paylaştım diye bir erekek bedeni görmediniz degil mi? o fotoğrafı koyma sebebi de aşikar!fotoğraf da değil zaten filmin afişi.. niyetinizi sağlam tutun yeter Allah kötü düşünmekten korusun siz demeden ben adama bakmadım bile.
Aslında bir cok blogger böyle adsız yorumlara oturup benim gibi uzun uzun yazıp kendini anlatmaz paralamaz lakin görüşünüzün ne kadar yersiz oldugunu anlatmak da benin vazifemdir, burası benim sonucta değil mi?siz de yazın okuyalım adsız konya/y25/erkek izleyici.

Adsız dedi ki...

merhaba; yine ben.
cevabınızı okudum,SAMİMİYETLE YAZIYORUM haklısınız ben düşüncesiz davrandığımı fark ettim. iyi düşünmek yerine kötü düşündüm ve bunu cevabınızı okuyunca anladım. Tamamen haklısınız. şimdi yazdıklarıma pişman oldum. cevabınız beni perişan etti diyebilirim. Buda bana iyi bir ders oldu, artık daha dikkatli davranacağım. açıkçası perişan ettin beni sayın yazar, keyifle başladığım bir cuma gününe derin düşüncelerle devam edeceğim. içimdeki bu kibirden bir şekilde kurtulmam lazım. Hakkını helal et ve beni affet ne olur. Bana bu dersi verdiğin için sana büyük bir teşekkür borçluyum. Gelecek cumaya bunu nasıl telafi ettiğimi açıklayacağım. Allah razı olsun.
(Çooook günahkar bir kardeş.)

Adsız dedi ki...

madem bu kadar hassassın ey nefsim, ne işin var bu nisa bloglarında ha? diyorum kendime, Allah beni affetsin.

Nil'in Melikesi dedi ki...

estagfirullah hepimiz kuluz,kusuruz mühim olan farketmek ders alabilmek yasadıklarımızdan Allah yolundan ayırmasın, selamaetle yasamayı nasip etsin...nasıl telafi edeceginizi yazacaktınız?

Adsız dedi ki...

yazıldı

Nil'in Melikesi dedi ki...

okudum

deeptone dedi ki...

biliyo musun, daa yeni keşfettim, 3 idiots izledim, güldüm duygulandım ve sık sık izliyorum bu filmi açıp açıp. diğerlerini de izlicem. gözleri piki piki.
:)

Nil'in Melikesi dedi ki...

deeptone: sen ki o kadar film izlersin demek yeni keşfettin :) neyse gec olsun güç olmasın demiş atalarımız :) gözleri yaa ^_^ dalga geciyorsun ama dikkkat et o gözlere bi daha izlediğinde :)) artık ben izleyemiyorum benim yerime izle :)